Consultancy & training voor alle sectoren

Diverse organisaties vallen niet direct onder de andere sectoren. Deze groep bevat bijvoorbeeld bouw- & vastgoed, cultuur, recreatie & tourisme, onderwijs, non-profits, en media & entertainment organisaties. Hun activiteiten zijn vaak gericht op het verrijken van de gemeenschap, educatie en persoonlijke ontwikkeling. Hoe dan ook, iedere organisatie heeft baat bij verbeteren!

Een stewardes met een lach die een reiziger de juiste kant op stuurt, nadat uitdagingen met verbeteren zijn aangepakt

Uitdagingen met verbeteren

Zonder richtlijnen en doelen is het moeilijk om mensen te motiveren. Daarnaast kampen veel organisaties met tijdsdruk. Het dagelijks managen van de operaties slokt zoveel tijd op dat er weinig ruimte overblijft voor verbeteracties. Dit resulteert in een status quo waarin je 'op de winkel past' in plaats van proactief aan verbeteren werkt.

Organisaties missen vaak de expertise om processen te verbeteren. Het potentieel dat er is blijft onbenut, wat leidt tot trage, stroperige processen. Zelf bij kleinere organisaties. Niet gek dat dit soms weerstand oplevert, want men ervaart het nut en de voordelen van verbeteren niet. Werken aan de organisatie zelf blijft dan achter, en dat is zonde van de tijd.

Mensen die samen post-its plakken op een bord, om te laten zien dat iedere organisatie baat heeft met continu verbeteren

Voorbeeldtrajecten

  • In een project gericht op het aanpakken van hoge werkdruk, hebben we de grootste knelpunten eerst aangepakt. Door procesanalyses en brainstormen hebben we verspillingen blootgelegd en aangepakt. Dit zorgde voor verhoogde productiviteit, een normale werkdruk en een betere werksfeer.

  • Zelfs succesvolle organisaties hebben ruimte voor verbetering. Het bedrijf was aanvankelijk sceptisch over de noodzaak van verandering. Het doorvoeren van oplossingen leidde echter tot verhoogde motivatie en betrokkenheid van het personeel, en daarmee betere prestaties.

  • Een organisatie had behoefte aan meer structuur. In een uitgebreid traject hadden we één missie: processen en systemen opnieuw structureren. Dit omvatte het opzetten van de juiste overleggen, definiëren van verantwoordelijkheden, sturen op de juiste KPI's en sparringsessies met het MT.

Veelgebruikte Lean Six Sigma diensten

Drie mensen op de bouw die samen een bespreking hebben, om te tonen dat Lean Six Sigma voor iedere sector waardevol is

Consultancy voor alle sectoren

Op zoek naar manieren om uw organisatie te verbeteren? Of je nu klanttevredenheid wilt verbeteren, efficiëntie wilt verhogen, of kosten wilt verlagen, wij hebben de expertise en ervaring om jou te helpen je doelen te halen. Jullie komen met je sector-specifieke kennis, wij komen met de juiste aanpak en tools.

We hebben ervaring in diverse sectoren en begrijpen dat elke organisatie uniek is. We weten wat in de praktijk wel en niet werkt. Onze aanpak is gericht op 'best practices' en bewezen aanpakken zoals Lean Six Sigma. We werken nauw samen om positief te verbeteren en concrete resultaten te boeken.

Meer over Consultancy
Businesspeople talking about work project
Green Belt - Online
Dé brede basis om zelfstandig aan de slag te gaan met verbeteren. Je leert hoe je een verbeterproject goed opzet en uitvoert. Van probleem, naar een diagnose en invoeren van oplossingen.
Lees meer
Colleagues looking at post-its through glass
Orange Belt - Online
Een diepgaande introductie in Lean Six Sigma, gericht op het begrijpen en toepassen van de werkwijze. Deelnemers krijgen inzicht in hoe ze Lean Six Sigma concreet kunnen toepassen.
Lees meer
Groep mensen die resultaten analyseren op een flipover
Yellow Belt - Fysiek
Om kennis te maken met Lean Six Sigma. In deze introductietraining krijg je inzicht in de basis. Je leert dezelfde taal en hoe je kunt bijdragen aan projecten. Je voert kleine verbeteringen zelfstandig door.
Lees meer
Werknemer presenteert de status van de operatie naar een groep collega's tijdens een dagstart
Dag- en weekoverleggen - Fysiek
Leer hoe je teamoverleggen verfijnt of nieuw opzet. Pak knelpunten aan en voer verbeteringen door. Verhoog prestaties met interventies, stuur op gewenst gedrag en coach in het continue verbeterproces.
Lees meer
Woman drawing graph in black on flipover
Change Agent - Fysiek
Succesvol leiden van verandertrajecten. Leer de zachte kant van veranderen: richting bepalen, urgentie creeren, en omgaan met weerstand. Stimuleer betrokkenheid en borg de verandering.
Lees meer
Man standing besides flipover
Black Belt - Fysiek
Verdieping en verbreding na de Green Belt. We kijken verder dan een los project en leren over geavanceerde technieken, leiderschap en innovatie. Inclusief twee uitdagende praktijkdagen.
Lees meer

Wat zeggen klanten over ons?

Eén van de beste trainingen die ik heb gehad. Willem was heel goed in het uitleggen van bepaalde dingen waardoor je het heel snel oppakt. Hij was geduldig, legt het nog een keer uit als je iets niet begreep. En de lessen vlogen voorbij doordat hij de trainingen constant interessant hield.
Mohamed Ez-zaghrayri Van Geloven
Aangenaam om naar te luisteren, gaf een duidelijke en heldere uitleg met gepaste voorbeelden. Het enthousiasme kwam goed over en hij gaf dat ook door aan de groep!
Trix Reekmans Maastricht University
Fijne trainer, open persoonlijkheid, kan veel praktijkervaring inbrengen wat de theorie nog begrijpelijker maakt.
Meta den Otter CSU Cleaning Services
Willem geeft duidelijk uitleg en gestructureerd. Zeer fijn om les te volgen.
Tsi-Jan Tang GVB
Erg goed. Veel kennis van zaken, had veel praktijkvoorbeelden, maakte de verbinding tussen theorie en praktijk
Edwin Bruls EMPiRe Interim Finance
Top! Willem heeft heel veel kennis en kan dat op een prettige manier overbrengen.
Madzy de Vries Fontys Hogeschool

Onze kennis delen we graag

Meer weten? Aarzel niet en neem contact op.