Consultancy & Trainingen voor de Zakelijke Dienstverlening

De sector Zakelijke Dienstverlening omvat een breed scala aan services, waaronder consultancy, financiële diensten, IT-support en marketing. Deze sector speelt bij hun klanten een cruciale rol in het ondersteunen en verbeteren van bedrijfsprocessen. Organisaties in deze sector leveren expertise en verhogen de efficiëntie door specifieke oplossingen op maat aan te bieden.

Twee collega's die samenzitten en een uitdaging bespreken over een proces van hun zakelijke dienstverlening

Uitdagingen in de sector Zakelijke Dienstverlening

Organisaties in deze sector worstelen met de balans tussen kostenbeheersing en het leveren van hoogwaardige diensten. Ze staan onder druk om processen te optimaliseren en de servicekwaliteit te verhogen. Tegelijkertijd wordt ook verwacht dat ze flexibel genoeg blijven in een snel veranderende markt.

Digitale transformatie is een belangrijk thema, maar dat gaat niet alleen over technologische vernieuwing. Het is essentieel om operationele strategieën op te zetten om nieuwe tools goed te benutten. Aanpassingen van de bedrijfscultuur is soms nodig. Cruciaal is het streven naar hoge klanttevredenheid en het opbouwen van langdurige relaties.

Collega's uit de sector Zakelijke Dienstverlening die een taartdiagram bespreken als onderdeel van verschillende verbeterprojecten op de afdeling

Voorbeeldtrajecten voor de Zakelijke Dienstverlening

  • Door het toepassen van Lean-principes kunnen zakelijke dienstverleners hun processen stroomlijnen, waardoor zowel de kostenefficiëntie als de klantresponsiviteit verbetert. Denk aan het herontwerpen van klantenservicetrajecten om sneller en accurater op klantvragen te reageren.

  • Continu verbeteren helpt bij het verminderen van fouten in dienstverlening, wat leidt tot hogere klanttevredenheid en loyaliteit. Een voorbeeld is het analyseren en verbeteren van financiële rapportageprocessen, om de nauwkeurigheid te verhogen en risico's te verlagen.

  • Lean Six Sigma bevordert een cultuur van continue verbetering en innovatie, wat essentieel is voor het snel aanpassen aan veranderende marktbehoeften en technologieën. Dit kan resulteren in het ontwikkelen van nieuwe, op maat gemaakte diensten die beter aansluiten bij de behoeften van klanten.

Veelgebruikte Lean Six Sigma diensten

Consultant die notities maakt tijdens gesprekken, om de verschillende mogelijkheden te symboliseren voor Consultancy in de Zakelijke Dienstverlening sector

Consultancy voor de Zakelijke Dienstverlening

Of het nu gaat om leegstand verminderen bij woningcorporaties, datagedreven werken bij een bank, of strategische projecten in een talencentrum, wij helpen je. Ons doel is het realiseren van gestroomlijnde processen en het creëren van een cultuur waarin innovatie en samenwerking centraal staan.

Wij begrijpen wat jou uniek maakt en hebben op maat gemaakte aanpakken die echt resultaat leveren. Efficiëntie verbeteren, kwaliteit verbeteren en tegelijkertijd een omgeving creëren waarin continue verbetering centraal staat. Niet alleen een analyse en advies geven, maar samen stappen zetten.

Meer over Consultancy
Businesspeople talking about work project
Green Belt - Online
Dé brede basis om zelfstandig aan de slag te gaan met verbeteren. Je leert hoe je een verbeterproject goed opzet en uitvoert. Van probleem, naar een diagnose en invoeren van oplossingen.
Lees meer
Colleagues looking at post-its through glass
Orange Belt - Online
Een diepgaande introductie in Lean Six Sigma, gericht op het begrijpen en toepassen van de werkwijze. Deelnemers krijgen inzicht in hoe ze Lean Six Sigma concreet kunnen toepassen.
Lees meer
Groep mensen die resultaten analyseren op een flipover
Yellow Belt - Fysiek
Om kennis te maken met Lean Six Sigma. In deze introductietraining krijg je inzicht in de basis. Je leert dezelfde taal en hoe je kunt bijdragen aan projecten. Je voert kleine verbeteringen zelfstandig door.
Lees meer
Werknemer presenteert de status van de operatie naar een groep collega's tijdens een dagstart
Dag- en weekoverleggen - Fysiek
Leer hoe je teamoverleggen verfijnt of nieuw opzet. Pak knelpunten aan en voer verbeteringen door. Verhoog prestaties met interventies, stuur op gewenst gedrag en coach in het continue verbeterproces.
Lees meer
Woman drawing graph in black on flipover
Change Agent - Fysiek
Succesvol leiden van verandertrajecten. Leer de zachte kant van veranderen: richting bepalen, urgentie creeren, en omgaan met weerstand. Stimuleer betrokkenheid en borg de verandering.
Lees meer
Man standing besides flipover
Black Belt - Fysiek
Verdieping en verbreding na de Green Belt. We kijken verder dan een los project en leren over geavanceerde technieken, leiderschap en innovatie. Inclusief twee uitdagende praktijkdagen.
Lees meer

Wat zeggen klanten over ons?

Eén van de beste trainingen die ik heb gehad. Willem was heel goed in het uitleggen van bepaalde dingen waardoor je het heel snel oppakt. Hij was geduldig, legt het nog een keer uit als je iets niet begreep. En de lessen vlogen voorbij doordat hij de trainingen constant interessant hield.
Mohamed Ez-zaghrayri Van Geloven
Aangenaam om naar te luisteren, gaf een duidelijke en heldere uitleg met gepaste voorbeelden. Het enthousiasme kwam goed over en hij gaf dat ook door aan de groep!
Trix Reekmans Maastricht University
Fijne trainer, open persoonlijkheid, kan veel praktijkervaring inbrengen wat de theorie nog begrijpelijker maakt.
Meta den Otter CSU Cleaning Services
Willem geeft duidelijk uitleg en gestructureerd. Zeer fijn om les te volgen.
Tsi-Jan Tang GVB
Erg goed. Veel kennis van zaken, had veel praktijkvoorbeelden, maakte de verbinding tussen theorie en praktijk
Edwin Bruls EMPiRe Interim Finance
Top! Willem heeft heel veel kennis en kan dat op een prettige manier overbrengen.
Madzy de Vries Fontys Hogeschool

Onze kennis delen we graag

Bekijk onze kennisbank

Meer weten? Aarzel niet en neem contact op.